de black box van werving & selectiebureaus
Jaren geleden, toen ik op zoek was naar een nieuwe baan, schreef ik me in bij een werving & selectiebureau, ook gespecialiseerd in klantcontact. Het was een fijn gesprek, ze hadden geen passende vacature op dat moment. Toen ik begon als recruiter, merkte ik hoe mensen aan kunnen kijken tegen een bureau. Ik hoorde een keer (over dit zelfde bureau) een wat ontevreden “ik heb nooit iets meer van ze gehoord”, waardoor ik me realiseerde dat het het niet voor iedereen logisch is wat we doen. En met name wat je kunt verwachten.
Er zijn een paar dingen handig om te weten over de recruiters van JUUNI.
– we werken in principe vanuit de opdracht. Wanneer we op zoek gaan naar nieuwe vacatures, dan hebben we vaak wel mensen in gedachten die top of mind zijn
– we gebruiken weleenswaar onze database, maar denken vooral als eerste aan mensen die “in ons hoofd” zitten. Vaak komen vacatures of interimopdrachten niet eens online, want dan weten we er al mensen voor.
– je blijft eerder hangen als we een leuk gesprek hebben gehad en zeker als we je een keer live gesproken hebben. Dan hebben we ook meer gevoel bij wie je bent en waar je past. Of dat zinvol is, hangt ook af van de regio waar je wilt werken, de rol, je salariswens.
– word je aanbevolen door iemand uit ons netwerk, dan is dat een grote plus
– we zijn (zoals veel recruiters) niet de meest gestructureerde mensen, maar hebben gelukkig een aantal andere mooie kwaliteiten (zoals creativiteit en gedrevenheid)
– als je bij ons blijft hangen, dan kan het zijn dat we je een paar jaar later ineens bellen met je droombaan
Lees ook eens de referenties van mensen die je voor gingen.

blogs
De grootste uitdagingen in klantcontactmanagement in 2026
Als gespecialiseerd executive search bureau in klantcontact, WFM en CX, ziet Juuni dagelijks hoe belangrijk het is voor organisaties om de juiste leidinggevende en specialistische profielen aan te trekken. Daarom delen wij graag onze visie op de grootste uitdagingen in klantcontactmanagement in 2026.
Waarom snelheid én cultural fit cruciaal zijn bij interim management
In deze blog leggen we uit waarom dit zo belangrijk is en geven we tips en praktijkvoorbeelden voor het vinden van de juiste persoon voor jouw organisatie.
JUUNI what’s new
Per 2024 is JUUNI verder zonder Renate de Groot